Een goede bedrijfsreportage informeert, inspireert en zet aan tot actie. Dat geldt niet alleen voor teksten in magazines, maar ook voor de teksten op jouw website, in mailings en in folders en flyers.
Je klant kijkt anders naar je bedrijf dan jij dat doet. Dat is logisch, want een klant moet jouw bedrijf nog leren kennen, terwijl jij jouw verhaal al van binnen en van buiten kent. Als het goed is. Jij weet van de hoed en de rand. Het gevaar daarvan is dat je te snel de diepte in gaat en met vaktermen gaat strooien, terwijl je je tekst zo toegankelijk mogelijk moet houden.
Zorg dat je teksten zo geschreven zijn, dat jouw klanten precies te weten komen wat jij te bieden hebt. En schuif daarbij jezelf niet teveel naar voren. Een tekst die begint met ‘wie ben ik’ en ‘wat kan ik’, schiet vaak zijn doel voorbij. Voor je klant moet direct duidelijk zijn wat jij te bieden hebt. Wie jij bent, komt later.
Natuurlijk kun je je eigen bedrijfsteksten schrijven. Want wie kent jouw bedrijf, product of dienst nu beter dan jijzelf?
- Maar kun jij ook kort en bondig schrijven?
- Kun jij zo schrijven dat klanten direct zien wat jij te bieden hebt?
- Dat zij overgaan tot actie en contact met je opnemen?
- Of dat ze hun gegevens achterlaten?
Maak het jezelf niet moeilijk. Laat het tekstschrijven over aan een professional. Ik help je graag om de juiste woorden te vinden. Woorden die aansluiten bij de belevingswereld van jouw (potentiële) klant. Val niet in de valkuil van vaktermen, maar zet jezelf en je bedrijf, product en/of dienst middels duidelijke teksten in de markt. Onderscheid jezelf van collegabedrijven. Ik ben je hierbij graag van dienst.
Benieuwd? Hieronder vind je een aantal voorbeelden van recente bedrijfsreportages: