De InMotion (InMo) Price Display: professioneel, opvallend en dynamisch

Benzinestations die hun acties of kortingen met (potentiële) klanten willen delen, spannen regelmatig banners over hun prijsdisplays heen. Dit is niet alleen esthetisch minder fraai, maar vergt ook de nodige inspanningen van de beheerders en/of (technisch) medewerkers. De banners moeten namelijk niet alleen worden opgemaakt, gedrukt en opgehangen, maar na verloop van tijd ook weer worden verwijderd. De InMotion (InMo) Price Display van Bever Innovations, divisie Fuel gaat hiermee de strijd aan.

Tekst: Lieke van Zuilekom | Persbericht voor Bever Innovations (2019)

“De InMo Price Display is een dynamisch LED-scherm van 960 x 1.600 mm (BxH) die eenvoudig in het prijzenbord kan worden ingebouwd”, vertelt Bram Bolle, LED Product Manager bij Bever Innovations, divisie Fuel. “Daar functioneert het scherm als informatiezuil en marketingtool in één. Op het LED-scherm kunnen niet alleen brandstofprijzen, maar ook kortingen en marketingacties eenvoudig worden uitgelicht. Zowel in tekst als in beeld. Professioneel, opvallend en dynamisch, met voor ieder moment een passende boodschap.”

Slim design, uitstekende helderheid
Het LED-scherm onderscheidt zich door een plug-and-play installatie, een slim design, een uitstekende helderheid en contrast en een groot en gedetailleerd kleurbereik (High Dynamic Range: 48 bit kleuren over een volledig dimbereik van 300 – 5.000 nits), vertelt Bolle. “Een AOP (Active Overheating Protection) beschermt de LED’s in het display tegen opwarmen, waarmee een lange levensduur van > 80.000 uur wordt geborgd.”

Eenvoudig beheer op afstand
Dankzij een koppeling met het POS (Point of Sale) systeem worden automatisch de actuele brandstofprijzen weergegeven. Bovendien is de display remote benaderbaar via EOS Connected, het remote platform van Bever Innovations. “Alle informatie is online beschikbaar, waardoor ook beheer op afstand mogelijk wordt. Bevoegden kunnen eenvoudig online hun playlists aanmaken of wijzigen. Zo kunnen bijvoorbeeld in de ochtenduren de koffie, thee en verse croissants op het benzinestation worden aangeprezen, terwijl in de middag de belegde broodjes en andere dranken worden uitgelicht. Naar wens kunnen deze acties worden afgewisseld met brandstofprijzen, kortingen en/of promoties van spaaracties.”

Ideaal voor zichtlocaties
De InMo Price Display gooit over de grens al hoge ogen. “Recent hebben we bijvoorbeeld een project uitgevoerd voor Lynchs in Ierland, waar het LED-scherm als dynamisch prijzenbord wordt gebruikt”, vertelt Bolle. “En ook in Zuid-Afrika en Duitsland hebben we al verschillende schermen mogen plaatsen. In Nederland verwachten we vooral grote belangstelling van premium zichtlocaties. Bijvoorbeeld langs de snelwegen, waar in korte tijd een enorm publiek kan worden bereikt.”